Jeszcze kilka lat temu kasa bezobsługowa wydawała się fikcją naukową, teraz jednak w wielu nawet małych sklepach jest to standard. Nie dziwi więc, że przedsiębiorców interesuje rozwijanie tej technologii, która ma liczne plusy względem klasycznych kas. Dążenie do samoobsługi jest naturalnym trendem w handlu.
Sprzedawcy chętnie wykorzystują multimedialne kioski
Zalety samoobsługi klientów są dwie. Przede wszystkim znacznie zmniejsza to zapotrzebowanie na pracowników, a po drugie klienci mogą szybciej dokonywać zakupów na większej powierzchni. Obecnie już jeden pracownik jest w stanie pilnować kilkunastu kas samoobsługowych, które oparte są na technologii kiosków interaktywnych. Przedsiębiorcy dzięki temu znacznie redukują koszty, gdyż zakup takiej kasy interaktywnej zwraca się niezwykle szybko i pozwala na redukcję liczby potrzebnego personelu. W trakcie takich zakupów klienci mogą za pomocą specjalnych paneli dotykowych wykonać też szereg innych operacji, na przykład wyrazić swoją opinię na temat funkcjonowania sklepu albo przekazać datek charytatywny na wybrany przez siebie cel. Wszystko to dzieje się z pominięciem gotówki, gdyż do kiosku multimedialnego podłączyć można na przykład terminal płatniczy, który będzie współpracował z danymi, które zostały do niego wprowadzone. To sprawia, że płatności bezgotówkowe są jeszcze bardziej powszechne.
Technologia użyta do produkcji infokiosków jest z nami już od dłuższego czasu. wystarczy sięgnąć do kieszeni, aby wyjąć z niej dotykowy telefon, który dodatkowo nieustannie pobiera od nas różne informacje. Zastosowanie kiosków multimedialnych pozwala na składanie zamówień i przesyłanie ich do stanowiska, na którym są realizowane, a dla klientów drukowany jest od razu paragon oraz numerek.
Więcej znajdziesz na infokiosk.com.pl