Warning: Undefined variable $is_cron in /home/srv18160/domains/kujawskibp.pl/public_html/wp-content/plugins/resmushit-image-optimizer/classes/Controller/ProcessController.php on line 42
Czy warto naprawiać opony? – Kujawski blog podróżniczy – wyjątkowe miejsce dla obieżyświatów

Czy warto naprawiać opony?

Opony są odpowiedzialne nie tylko za komfort jazdy, ale także za jej bezpieczeństwo. Stan opon musi być zatem bardzo poważnie monitorowany. W wielu przypadkach uszkodzenie opony wiąże się z koniecznością jej wymiany.

Usługi naprawy opon 

szybka naprawa opon gdańskSkuteczna naprawa może jednak pozwolić na użytkowanie opony jeszcze przez jakiś czas. Decyzja o tym, czy uszkodzona opona jest warta naprawy, często wiąże się z kwestiami ekonomicznymi. Profesjonalna szybka naprawa opon Gdańsk to miasto, gdzie funkcjonuje firm, które oferują te usługi.  Należy pamiętać, że opony są szczególnie narażone na uszkodzenia zimą. Zaśnieżone krawężniki, ubytki w nawierzchni pokryte błotem lub wodą oraz znacznie pogorszone warunki drogowe to tylko niektóre z czynników, które mogą spowodować nieoczekiwaną awarię. Uszkodzenie opon nie musi oznaczać przykrej konsekwencji w postaci konieczności wymiany opon na nowe. W niektórych przypadkach wizyta u specjalisty od ogumienia zapewni bezpieczną i komfortową eksploatację pojazdu po naprawie. Niektóre usterki, bez względu na to, jak niepozorne mogą się wydawać, mogą zagrozić bezpieczeństwu i sprawić, że opona nie będzie nadawać się do użytku. Jeśli na ścianie bocznej pojawi się wybrzuszenie (bąbel), oznacza to, że opasanie opony pękło, a jej wewnętrzna struktura została uszkodzona. Takich opon niestety nie można już używać. Nowoczesne opony samochodowe mają bardzo solidną konstrukcję i mogą wiele wytrzymać. Czasami, w wyniku zużycia krawężnika, w ścianie bocznej opony może powstać wgniecenie. Jeśli jest ono niewielkie, nie pogarsza stanu opony. Wgniecenia to szczególny rodzaj zużycia. Bloki powierzchni styku opony z podłożem zużywają się w przyspieszonym tempie. Ząbkowanie powoduje, że bieżnik opony wygląda jak zęby piły, gdy patrzy się na niego z boku.

Ząbki mogą tworzyć się na krawędziach bieżnika lub w jego środkowej części. Ząbkowanie nie powoduje, że opona nie nadaje się do użytku, ale zwiększa generowany hałas. Producenci opon stale opracowują technologie mające na celu zmniejszenie uszkodzeń spowodowanych uderzeniami i zminimalizowanie utraty powietrza w przypadku przebicia.

Scroll to Top